23 oktober 2012

Godmorgon Världen


I morse när jag slog upp ögonen var detta vad jag först såg...


Solens strålar strålade rakt in i sovrummet och landade i mitt trötta ansikte. Dagar som dessa är det inte så tungt att ta sig ur sängen och finna energi för att ta tag i dagen :). 

Igår var solen inte framme lika länge varav jag ägnade dagen åt att möblera om och fixa i köket. Jag blev riktigt nöjd och det var så härligt att mötas av den trivsamma stämningen när det var dags för frukost (min fina 50-tals kökslampa ska förstås flyttas så att den hamnar över matbordet). Nu när hösten och mörkret har kommit vill jag också byta ut gardinerna till något som känns lite varmare men det är svårt att hitta något som passar vår stil. Gjorde dock en beställning på nätet så vi får se om det blir lyckat eller inte.




Njuter av en kopp kaffe i morgonsolen vid köksbordet.





När jag hade Fröken Pralins höstloppis för några helger sedan lämnade min väninna Christine kvar en stor skål som blivit kvar efter försäljningen. Hon frågade om jag ville ha den men jag svarade att jag inte hade plats så den hamnade nere i bland allt annat i loppisen MEN så tänkte jag till och valde att ta hand om den trots allt och se så fint det blev :). En "liten" ljuslykta som jag fyllt med kärleksört.

Lägger in några inspirationsbilder på detaljer i köket som jag själv tycker väldigt mycket om.

Älskar min samling av Rörstrandsporslin på nedersta hyllan.


Nej, nu ska jag ta en promenad i skogen och sedan väntar lite mer städning och annat pyssel. 

Ha en bra mina kära läsare.

2 kommentarer:

  1. Ljuslyktan/skålen har du verkligen lyckats med. Så mycket fint man kan göra med den :)
    Hoppas på bilder med de nya gardinerna.

    SvaraRadera
  2. Men du, stod inte bordet så där innan du möblerade om sist? ;-)

    Och självklart har man ALLTID plats för en gigantisk glasskål!

    Kram

    SvaraRadera