7 december 2012

En dag på landet


Nu är det inte långt kvar till jul, tänk :). Är ju alltid så skeptisk innan vintern väl anlänt och jag har svårt att glädja mig åt den första snön. Det är som att det tar ett tag för mig att vänja mig. Ha ha, det är samma sak varje år MEN när snön väl fallit och gjort marken alldeles vit och allt blir ljusare så är det även min tur att uppskatta vinterdagarna. En lagom kall vinterdag då solen skiner och himlen är alldeles blå är det lika härligt att vara ute i naturen som en varm sommardag (eller där kanske jag tog i men nu vet nog vad jag menar).

Förra helgen fick jag möjlighet att ta hand om hönsen igen :). Ägarna var på en liten resa och behövde hjälp, så jag och Mårten tog på oss att plocka ihop morgonäggen. Jag skulle gärna ha egna höns i framtiden men det får lov att vänta tills jag faktiskt bor på landet samt har lite mer tid :). 









Efter äggplockningen blev det en fikapaus med sedan väntade en skogspromenad med killarna. De är inte så sugna på att vara ute nu när kylan är så påtaglig. Särskilt inte den äldre herren :).



Gibbs undrar nog varför han står därute och jag därinne...


På promenad.



Så kom kvällen som var lika vacker som dagen. När det blev för mörkt för att vara ute passade vi på att möblera om. Möbleringen resulterade i ett finrum på övervåningen samt ett kombinerat bibliotek och musikrum. Blev riktigt bra faktiskt :).




Efter en späckad dag med äggplockning, skogspromenader och möblering landade vi slutligen i soffan för att mysa framför tvn (läs liten dator med halvdålig uppkoppling :)). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar