30 november 2011

Miss Pralin

Så gick Fröken Pralin ifrån husmor på landet till en citygirl mitt i karriären. Lantlivet med allt vad det innebär har bytts ut mot singelliv i småstan. Istället för att sitta i min Ektorpsoffa på ängen sitter jag i "Moster Bernas" gamla fåtölj ifrån  40-talet med fötterna uppslängda på fotpallen i skinn och teakben ifrån 50-talet. Jag älskar mitt nya hem, nästan inget är ifrån en senare period än slutet av 50-talet, början av 60- talet. Det är klart att det blir en viss omställning att flytta ifrån ett härligt ombyggt magasin på landet till en etta på 45 kvm i stan men jag antar att det är det som är att leva, att förändras och välja vilken väg man ska ta när man väl hamnar vid ett vägskäl. Ingen är väl road av att åka motorväg hela livet, eller? När vägen svänger lite och går lite upp och ned så vet man ju att man lever, om man säger så. Ibland blir man illamående och ibland sprudlar man av lycka.


Jag försöker att vara positiv, jag ÄR positiv och jag tänker positivt inför nästa steg i mitt liv. En bok om mitt liv är skriven, nu sluter jag pärmen och börjar på en ny sida i en annan.

Följ mig, genom min blogg, i min vardag fram till dagen D, då jag börjar mitt nya arbete i Stockholm, och följ mig sen när jag börjar pendla mellan småstad och storstad samt när jag sakta tar nya kliv framåt i mitt nya liv som singel, barnlös, kattlös men som tur är inte bostadslös ;). Det sägs att det finns en mening med allt och uppenbarligen fanns det en mening med att jag aldrig lyckades sälja min lägenhet.

Jag ser verkligen fram emot att få möjlighet att umgås mer med mina kära vänner i Stockholm och jag längtar verkligen efter att kunna ta ett glas vin efter jobbet tillsammans med dem en vanlig vardag och antingen far jag hem till småstan sen eller så utnyttjar jag mitt VIP kort på Hotell Fancy :).

När det gäller kärlek är jag nog något av en skeptiker just nu men förstås hoppas jag att tiden ska läka såren i mitt hjärta och att fjärilarna i magen ska dansa igen.

Jag vill bara avsluta detta inlägg med att säga att jag fortfarande är Fröken pralin som ÄLSKAR att fynda gamla veckotidningar ifrån 50-talet, teakmöbler, stringhyllor, gammalt porslin m.m. på loppisar och auktioner runt om i landet. Jag är också hon som stolt går och ser sin bästa väninna dansa Burlesk på fantastiska tillställningar och hon som alltid kommer att ha åsikter och öppna truten när så behövs ;).

So...here she comes...MISS PRALIN, IN MISS PRALIN AND THE CITY!

6 kommentarer:

  1. Välkommen miss City Pralin :)

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar :). Hoppas att vi kommer att få möjlighet att ses lite oftare nu. Kram

    SvaraRadera
  3. Allt har ju en "mening". Ska bli väldigt spännande att se vart detta leder till... The Guru visste ju redan att det skulle bli Stockholmsjobb... men mycket mer än så "ser" jag inte än. Men ser fram emot att följa bloggen. Och träffa dig ännu mer nästa år (om det ens är möjligt ;-) Piss Puss

    SvaraRadera
  4. Välkommen till storstaden och hoppas att den kommer att ge dig lycka och framgång, om du skulle tröttna på storstadens brus och dus så får du komma till den lila staden nor ut, Sigtuna.
    När det gör som ondast så kan det i alla fal bara bli bättre, lyckan kommer, lyckan går, med tiden läker alla sår.

    Mvh. John G / Mr.G.Goodies

    SvaraRadera
  5. Jag ska absolut hojta till om jag får nys om något, i vilket område vill du helst bo ?
    Det är inte så att du har planer den 6/1 att gå på ROCKET ROOM # 31 Debaser Medis.
    Det vore trevligt att få träffa dig i egen person.

    Mvh. John G / Mr.G.Goodies

    SvaraRadera
  6. Mr. G. Goodies, skickade ett mail till dig angående mitt drömboende :).

    Med vänliga hälsningar Fröken själv.

    SvaraRadera