1 december 2011

Workaholic?

Från att ha haft svårt att hitta motivationen till att gå till mitt arbete så verkar jag ha svårt att gå därifrån. De senaste veckorna har jag nog arbetat tio timmar per dag, i snitt. Jag skulle så klart kunna gå hem när alla andra går hem men samtidigt är det rätt skönt att sitta kvar och skriva en stund när det är mer lugnt och fridfullt och ingen som springer fram och tillbaka i korridoren. Sen är ju en stor anledning till att jag blir kvar att vi faktiskt har haft hur mycket som helst på min rotel den senaste tiden. Att lämna arbete på skrivbordet innebär mer arbete dagen efter.

Nu verkar ryktet på jobbet ha spridit sig, om att jag ska sluta och börja ny tjänst i Stockholm. En del är skeptiska och ber mig att tänka mig för och andra peppar mig och säger att det är bra att se sig om lite och få lite miljöombyte. Det är ju ändå så att många har gjort en tid i Stockholm och alla som har gjort det säger att de inte ångrar sig. Utan att säga för mycket så känns det ibland som att en del, av de äldre, är lite besvikna över att de aldrig tog chansen när de hade den eller att de kanske aldrig såg till att få chansen och att de därmed blir lite bittra och kritiska. Det enda som känns jobbigt med att jag ska sluta, förutom att jag kommer att sakna mina fantastiska kollegor på min rotel, är att de inte får ersätta mig! Helt otroligt!

Nog om det, inte helt fel att jag blivit lite av en workaholic för tillfället då det ger lite plustid i flexbanken :).

I morgon bär det av till Stockholm :). Då jag inte kom iväg ikväll så får jag ta ett tidigt tåg imorgonbitti. På centralen står min käraste vän Fancy Lane och väntar på mig och det ska bli så roligt att ses. Känns som det var längesen :). Sen får vi se vad som händer. Kanske blir kvar hela helgen eller så hittar jag på något annat kul har ju bl.a. fått en inbjudan till landet men även till en middag tillsammans med ett gäng glada tjejer i Nyköping. Jag har bestämt mig för att ta dagarna som de kommer. Lika bra det för bestämmer jag något blir folk omkring mig bara besvikna när jag inte orkar upprätthålla mina planer, tro mig det är alltid min ambition men dessvärre har jag med mig en del i bagaget som ibland tynger ned mig lite väl mycket.

Så...1 december i dag, blir det någon snö tror ni? Jag hoppas då verkligen på en snöfri jul och vinter!!!


Bild tagen vid badet intill Rålandshovsparken i somras, coola hus :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar