8 december 2011

Urban Outfitters


Vill tipsa om en jättecool butik som ligger på biblioteksgatan i Stockholm, URBAN OUTFITTERS. Det var min kära vän Fancy Lane som visade mig butiken. Jag insåg omedelbart att lokalen den ligger i är min gamla favorit bio, Röda Kvarn. Hit brukade jag om min tidigare pojkvän, Victor, alltid gå och titta på spanska filmer. Jag älskade salongen, den var liten men väldigt mysig, som en liten teater. Jag antar att det också var det en gång i tiden. Nu är det dock varken en teater eller en biosalong utan en väldigt modern butik som erbjuder sina kunder allt ifrån kläder, smycken, böcker till presentpapper, vykort och diverse andra roliga saker. Jag tipsar om butiken för att även om man kan tycka att det är synd att en gammal lokal som denna moderniseras så är Urban Outfitters helt klart värt ett besök. Priserna är dessutom helt överkomliga, åtminstone på kuriosaavdelningen. Passade min plånbok om man säger så :).

Så här vackert är det.


Butiken har flera våningar och mycket att erbjuda så tiden rinner iväg när man är där.


Exempel på lite roliga saker som jag hittade. Det lilla fatet som säger: "please don´t leave" är väl sött att ha på rumsbordet med några praliner på :)?


Som alla andra butiker så fanns det en del julsaker. Det här julkortet var dock det som jag fastnade mest för: "Christmas can fuck right off"! Tyvärr är det lite så jag känner just nu. Har ingen lust med varken vinter eller jul i år.

Det fanns mycket fint som jag ville ta med mig hem men jag var återhållssam. Något som jag dock inte kunde motstå var ett ark fullt av fina pin up tjejer :). Faktum är att det var så fint att det bara är att köpa en ram och vips så har jag en snygg tavla att sätta på väggen :).

Här kan ni länka er vidare om ni är nyfikna: http://www.urbanoutfitters.co.uk/page/stockholm

2 kommentarer:

  1. Snor några av bilderna! Tack ;-)
    Och vad gäller "överkomliga" priser så är kläderna dyra. Men avdelningen vi var mest på är ju perfekt för att hitta presenter. Alltid hittar man nåt galet måste! Typ mustachsnöglob ;-)

    SvaraRadera
  2. Sno på du bara :). Ja du har helt rätt i kläderna de passade varken min plånbok eller mig men allt annat var kul att titta på. Såg att de har rea på den där fina smyckessnurran.

    SvaraRadera