15 oktober 2012

Burleskfestivalen 2012, dag 3


Låt mig presentera....Burleskfestivalen 2012...och då särskilt festivalens tredje dag, som var den dag då jag själv var en av besökarna.




Inledningsvis kände jag mig lite besviken då jag hamnade långt bak i lokalen i förhållande till scenen just när tasseltävlingen skulle äga rum. Jag såg inte ett dugg! Jag fick lösa det med att hålla upp kameran och ta bilder och sedan titta på dem för att överhuvudtaget ha en idé om vad som pågick längre fram. Coolt var att det fanns en storbildskärm i lokalen som visade burleskartister i ett bildspel. Dem såg jag åtminstone :).

Tasseltävlingen fick sin vinnare som utsågs av bl.a. Elsa Billgren. Därefter fortsatte showen i den större lokalen intill. Jag och Fancy såg till att hamna långt fram så att vi skulle se bra, med tanke på hur illa vi hamnat tidigare. Vi fick trängas lite OCH stå ut med folk som trodde att det hela gick ut på att skrika så mycket och högt som möjligt. 

Efter att ha stått intill scenen i två akter bestämde vi oss för att till den tredje och sista akten se till att vi fick sittplatser längre bak i lokalen. 

I det stora hela erbjöd festivalen bra artister och nummer men det var som jag skrev i ett tidigare inlägg, att det fattades något. För att vara en festival, en internationell sådan, var den inte extraordinär nog, tyvärr. Kanske handlar det om att lokalen inte är perfekt för en sådan tillställning eller så höll den helt enkelt inte måttet. För två år sedan hölls den på Berns så det krävs en del för att toppa den eller ens likställas med den. 

Jag har redan gett mitt ris och ros så jag ska inte gå in på det igen. Istället vill jag, som jag redan utlovat, ge er möjlighet att ta del av festivaldag nummer två genom att visa dessa bilder. Tyvärr tog batterierna slut en bit in på kvällen vilket resulterade i att jag inte kunde fota alla nummer. 

Enjoy :)









































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar