10 oktober 2012

Loppistur del 2


Så...ni som läste mitt senaste inlägg, här kommer del två av min och mina fina vänners loppisrunda som ägde rum i helgen som var. 

Efter att vi lämnat Backa kvarn for vi vidare mot det stopp som var tänkt som det första stoppet, Mormors Lumpbod. Jag vet inte vad jag ska säga riktigt men ärligt talat så var det inte alls som jag hade förväntat mig. Min idé av stället var nog en mer romantisk sådan och jag hade stora förväntningar på att hitta en massa fina saker och så klart hoppades jag på ett eller annat fynd. Tyvärr slog vi nog rekord, i att inte fynda alls. Egentligen vill jag inte skriva det men det måste ju vara tillåtet att ge ris liksom ros. Mormors Lumpbod var dessvärre inget annat än en lumpbod, stor besvikelse (men å andra sidan var det jag/vi som hade en felaktig bild av vad vi skulle komma till. Det är ju inte samma sak som att stället inte är intressant i sig). Vill dock påpeka att det fanns saker men det tråkiga var att en del hade lämnats ute i lådor och med tanke på det blöta vädret...

Övervåningen var trevlig, där fanns en hel del lampor och tyger men som sagt vi lämnade kvar allt till andra att fynda :). 



Fancy på övervåningen hos Mormor :).



Mormor hade några trevliga vänner på gården som var lika nyfikna på oss som vi var på dem :).





Nästa stopp enligt min planering var "Loppishallen" i Enköping. Hoppet låg nu här på att vi skulle få fortsätta fynda lite fina saker :).Och visst fick vi det :). 

Tack vare Fancy fick jag med mig hem ett dussin (eller mer) tallrikar, Rörstrand, ifrån 50-talet. Jag har redan uppläggningsfat samt en liten såskanna i denna serie så det var väldigt kul att komplettera den med assietter och tallrikar (både flata och djupa). Dagen var solig men rätt kylig så jag passade på att inhandla ett par söta vantar också för att värma mina kalla händer.




Loppishallen bestod av två delar, en del med endast möbler och en annan med alla möjliga prylar. Måste påpeka att mannen i kassan inte var på det bästa humöret och ärlig som jag är så hade han en väldigt dålig attityd gentemot kvinnan han arbetade tillsammans med. Minuspoäng för det men han kan ju ha varit stressad, vem vet.

Frågan är vad de ville säga till sina kunder egentligen, med tanke på hur de välkomnade dem ha ha ;) (se bilden nedan).



Är det bara jag som har snuskig fantasi? he he

Gänget på väg att fynda.










Min fina Best Friend Forever, Fancy Lane

Glada och nöjda insåg vi ganska snart att det var dags att fylla på våra magar som nu började bli tomma. Tanken var att vi skulle hinna till Strängnäs (nästa stopp enligt planeringen) men Näää....time for food :).

Några i sällskapet hade tänkt sig en liten kebab i pizzabröd, då de inte orkade en hel kebabrulle, men när maten serverades visade det sig att de fått mat så det räckte och blev över :). Annorlunda kebab med bröd...det till och med glödde om den ;).





Det här med planering är nog inte vår grej, för under maten bestämde vi oss för att avvika lite ifrån schemat och hoppa över rundan till Strängnäs. I stället dröjde vi oss kvar i Enköping och kikade på Kupan samt på torget, där en del ställt upp lite loppisbord.

Halva dagen hade nu gått men vi hade mitt favoritställe kvar så även om vi började bli lite trötta lämnade vi Enköping och for mot Nykvarn. 

Vad som hände där får ni ta del av i nästa inlägg. Den som väntar på något gott...:)



Över Strängnäsbron mot Nykvarn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar