30 december 2012

Jul, jul strålande jul...


Titta så fin vår gran blev *ler ett gigantiskt leende*. Den hade inte kunnat vara mer perfekt :). Jag hoppas att ni, mina kära läsare, hade en lika fin och fridfull jul som jag hade. Tänk...jag fick t.o.m julklappar och det var inte vilka julklappar som helst utan sådana som var gjorda med mycket kärlek och värme.

Mårten och jag började dagen med lite julfrukost och sedan blev det julklappsutdelning, pulkaåkning och därefter väntade middag hos Mårtens släktingar. På tal om pulkaåkning så måste ni nästan kolla in denna video, åkningen var helt galen. Jag säger bara "hej vad det går i backen" ...och ja...det är jag som skriker som en galning :).



Sjukt kul måste jag säga, synd att snön blev så blaskig efter jul (trodde aldrig att jag skulle säga så).









Killarna blev också julfina dagen till ära, det är lite av en tradition sedan många år tillbaka :).


I samband med att vi högg en julgran och det blev lite grenar över, som vi fick kapa av ifrån granen, passade jag på att göra en liten krans till dörren. 







Fick fina rim till mina julklappar :).



Min julklapp ifrån Mårten var verkligen personlig och genomtänkt. Han hade gjort två fotoalbum med bilder ifrån vår tid tillsammans. Kolla så snyggt han stripat dem :).



Efter en trevlig middag med Mårtens släkt gick vi hemåt för att fira vidare med lite glögg och annat gott. 

På juldagen bar det av till Nyköping för att äta jullunch och spela det årliga julklappsspelet med pappa och hans familj. Vädret var uselt och det gick i 50 km/h på sina ställen, på motorvägen! Tillslut kom i dock fram men något försenade.



 Fina Lisa och Farmor



Inför julklappsspelet

Min älskade pappa och min syster Sandra

Jag hade ingen tur i spelet men jag kände mig ändå lyckligt lottad då jag ännu en gång under denna jul fylldes av en massa glädje och kärlek.

God Jul mina kära vänner, om så något i efterhand ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar