19 februari 2013

Emmaus Vintage REA


Älskar när jag får möjlighet att fynda! Och när det bara händer utan att jag tänkt det är det som allra bäst :). Efter att ha bestämt träff i Slussen för att göra lite affärer med en medlem i Retrogruppen på Facebook (som för övrigt var urgullig och hur trevlig som helst) sprang jag vidare för att hinna kika in på Emmaus innan stängningsdags. Jag fyller ju år här i april och jag skulle så gärna vilja hitta en fin klänning tills dess. Lyckan var stor när jag först upptäckte att de stänger klockan 19.00 och inte klockan 18.00, som jag först trodde. Jag gjorde en runda inne på "vanliga" Emmaus först men hittade inget särskilt där varav jag gick vidare in på deras Vintage del. Det stod att det var rea redan i trappan ned till butiken och jag kände mig nyfiken på sortimentet de reade ut. 

Det såg lite utplockat ut men när jag sedan såg att allt kostade 20 kronor, oavsett tidigare pris, började jag att kika runt på klädställningarna. Jag var tvungen att fråga kassörskan om det verkligen stämde att ALLT kostade 20 kr men hon bekräftade det.

Efter att ha provat en del fick följande saker följa med mig hem :):


En söt liten hatt med pälskant.



En kavaj.


En fin gammal väst för herrar.


 Tre stycken "muffar" (ska inte behålla dem då jag redan har två själv). Så är intresserad hojta till. En ska jag ge bort till en väninna.

 En av "muffarna hade ett spänne över dragkedjan. Den är lite tunnare än de andra två.


 Denna och den bruna "muffen" var finast, om ni frågar mig :).



Ett jättesött och annorlunda förkläde.


Sist men inte minst (eller jo den var minst ;)) är denna fantastiska mössa. Jag provade den aldrig och fick för mig att den var för vuxna men det är nog en barnmössa. Den är i fint skick och den är alldeles mjuk. Denna får nog också byta ägare snart :).



Jag vill visa er denna jacka också. Den följde inte med hem men det var en rejäl vinterjacka som påminner väldigt mycket om en gammal militärjacka. Den var så tung att jag knappt orkade bära den och jag är övertygad om att den skulle hålla en stor och stark karl varm när kylan tränger sig på. Den var som ny!!! Och då jag vet att de finns att köpa i en kortare och lite nättare variant för flera tusen blir 20 kr helt sjukt billigt!

Är ni sugna på att fynda så rekommenderar jag er att ta er till Götgatan imorgon för då säljer de ut resten av sortimentet (kläder och lite annat) för 10 kr! På torsdag har de stängt och på fredag öppnar de igen med ett helt nytt och vårfräscht sortiment!

Här hittar ni deras adress och öppettider Emmaus Vintage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar