15 april 2013

Den som väntar på något gott....



Ett tag funderade jag på om jag skulle lägga ned detta med att låta andra människor titta in i min, Fröken Pralins, värld genom att blogga. Jag kände plötsligt att det tog mycket tid av mig och då jag ville leverera i takt med att jag upplevde saker började stressen så smått komma krypandes. Då jag har lärt mig att prioritera saker bättre i mitt liv på äldre dagar :) valde jag på så vis bort bloggen, vilket till en början kändes skönt då kravet på att skriva och förmedla försvann. Jag tänkte också att det inte var många som följde eller läste mina inlägg ändå. 

När jag bestämt mig för att sluta blogga föddes märkligt nog en ny idé, till en annan blogg och snart tog kreativiteten över och jag började att skriva igen, fast på ett helt nytt sätt. Bloggen är inte aktiv än men inom kort kommer jag att presentera den för er och jag hoppas att den ska falla i smaken :). 

Min tanke var inte att ha två bloggar...men så kom ett mail...

En kär vän till mig undrade vart jag hade tagit vägen. Han hade förstått att det var mycket i mitt liv för tillfället då han inte sett någon aktivitet i min blogg på länge. När jag fick hans mail bestämde jag mig för att ha två bloggar trots allt, en som mer eller mindre är helt separerad ifrån mig och mitt liv och en annan, denna, där nära, kära och okända fortfarande kan kika in och se hur Fröken Pralin har det och vad hon sysslar med för tillfället.

Så kära läsare ha hoppet uppe. Snart är Fröken tillbaka både här och där ;). 

I väntan på kommande inlägg och premiären för min nya blogg hoppas jag att ni alla får möjlighet att njuta av den kommande våren. Hoppas vädret slår om till det varmare snart.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar