22 maj 2013

Ännu ett födelsedagsfirande


15 maj slukades nästan upp av att jag den 16 maj skulle på premiären av "The Great Gatsby" som jag skrev om i mitt tidigare inlägg. MEN den 15 maj var än mer viktig för det var inte vilken dag som helst, utan min älskade Fancys födelsedag, hipp, hipp, hurra!!

Så klart var vi tvungna att se till att Fancy firades ordentligt, trots att hon bara blir 36 :). Firandet började med att jag dök upp hemma hos henne med lite kuponger (hon är ju kupong och rabattfenomenet i mänsklig form ;)). Första kupongen gav en BFF fika hemma i vardagsrummet. Efter lite snack och gott kaffe begav vi oss vidare runt hörnet där O.L.D Ateljé hade invigning (läs mer om fina, söta och goa Linda och hennes design här). 

Vi njöt i den vackra och genomtänkta miljön. Faktum är att det var så fint att både Fancy och jag sa att vi gärna hade kunnat bo i butiken. Alla var där, till och med "Kenta"! 

Stort grattis Linda och lycka till! Vi kommer definitivt att bli stamkunder ;). 



Efter invigningen skyndande vi vidare, Pralien och Fancy, till Nytorget där fler i gänget mötte upp. Ann var där, likaså Anna och sedan kom Christine och Mårten. När alla var på plats dracks det alkoholfri jordgubbsbubbel samtidigt som Fancy fick öppna presenter. Hon fick mycket fint, bl.a. en myskväll, en fin mustach T-shirt och....hör och häpna en resa till Frankrike tillsammans med Team Leopard! Så i slutet av juli far vi iväg ut i Europa ännu en gång. 

När solen inte var lika stark längre gick vi till min favorit restaurang "El Clasico" för att äta stans godaste tapas. 

Mätta, glada och nöjda kramade vi sedan om varandra och sa tills vi ses igen. Senare på kvällen kom ett sms ifrån Fancy i vilket hon skrev att hon var så nöjd och glad över dagen och presenterna att hon kände sig alldeles uppspelt. Då somnade Pralinen med ett nöjt leende på sina läpparna, det känns alltid bra att få vara med och förgylla dagen för någon man tycker om :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar