22 maj 2013

Fröken goes 40 - sista delen


Ni är säkert trötta vid det här laget på tjatet om min 40 års fest men har jag börjat är det lika bra att jag avslutar det hela på rätt sätt. Ni har följt mig under förberedelserna, under dagen då jag hade öppet hus så....här kommer kvällen och gänget, galnare än någonsin :).

Vill tacka er alla (återigen) som var med och gjorde min dag till en dag jag aldrig kommer att glömma. Jag önskar att alla födelsedagar var som denna ;).


När gästerna som kommit under dagen så sakta började bege sig hemåt började kvällens V.I.P gäster att anlända. Temat: vi har alla något i garderoben som aldrig kommer till användning - förrän nu! Jag tror inte temat var helt enkelt men det spelar egentligen ingen roll för alla var såklart lika tjusiga och glamourösa som vanligt. 

Här kommer ett litet fotoalbum ifrån festen (med några kommentarer här och var). 

(Bernt, här kommer en särskild hälsning till dig. Är så glad att du kom till min fest och då du missade burleskshowen har jag lagt in länkar längre ned i flödet så att du kan titta på den hemma i din stuga. Hoppas vi ses snart igen)! 

Enjoy!

Fr.v. Pralinen, Karin (som bl.a. delar mitt spanska intresse), Linda, Ann (tänk om Fancy aldrig fått för sig att rensa si garderob, då hade vi aldrig varit det gäng vi är idag ;) och sist men inte minst Marcus, en nyfunnen vän i från de norrländska skogarna :).

Madame Bijoux och hennes glitterboy.







Fr.v. Elin ("Kenta"), Lady Francescca, Jocke och Jolie Etóile.


I förgrunden, min älskade vän Manuel och Karin.


Mingel

Skål!




Fifi tar till flaskan.










Det strålar om de vackra ;).

Checkar in presenterna.


Fröken svidar om till finklänningen.


Klänning ifrån Daisy Dapper.


Kvällens snyggaste brillor...och brudar ;).


Oh my, what a lady!

Så var det dags för den underbara maten som allas vår älskade Elin lagat, på menyn: tapas!



And then the party started!


Pralinen och fina och rara Yvonne, en härlig tjej jag fått äran att lära känna.




Och när Fifi slutat för dagen, dök äntligen Fancy Lane upp och förgyllde festen :).



Best friends for ever and ever, 16 år nu :).



Under kvällen delade Pralinen ut små virkade bröstvårtor i form av broscher.

Även V.I.P gästerna fick möjligheten att se det fantastiska bildspel som min bror ordnat. Det blev många skratt vill jag lova.



Manuel visar sin styrka ;).

En tuff brud i lyxförpackning....en farlig en ;).


Och så gjorde skägget entré....


Jag trodde att jag hade koll på allt under kvällen men se där hade jag fel. Plötsligt stängdes dörren in till salen en lång stund och vissa av gästerna försvann. Så småningom kom någon och drog tag i mig och ledde mig in i salen där jag fick sätta mig i en fåtölj framför en hemmagjord scen...


...sen började den stora överraskningen, en alldeles egen Burleskshow! Bara för mig, MIG! Mårten började på munspel och sedan kom "Kenta" in och tog över showen. Jag blev häpen, överraskad, lycklig och tårögd. Vilka otroliga vänner, blir glad bara jag skriver och tänker på det. 



Showen var AMAZING!

Vill ni se? Här kommer länkar till samtliga framträdanden, det är Ann som har filmat.
Vi börjar med Lady Francescca, Jolie Etoile och Kenta, se dem här.




Se Fancy Lane uppträda här.



Showen fortsätter, här kommer Madame Bijoux.



Fantastiska Miss Diamond, numer känd ifrån tv ;), se hennes show här.

Än är det inte slut, möt Mr Gay Sweden.



Och det sista numret, here is Lady Francescca.

TACK ALLA SOM GJORDE DETTA FÖR MIG, JAG HADE INTE KUNNAT FÅ EN BÄTTRE PRESENT...



...ELLER KUNDE JAG DET?

När showen var slut blev det skönsång och sedan fick jag en present som var ifrån majoriteten av gästerna. En pengabukett! Jag uppmanades att shoppa loss ordentligt på min födelsedagsresa till Barcelona. Saken var den att jag aldrig förstod hur mycket pengar jag fick förrän det var dags att skörda! Vad pengarna gick till kommer i ett senare inlägg. STORT TACK ALLA! Jag hade inte kunnat drömma om att lilla jag kunde få så mycket :).



Efter showen fortsatte festandet.

Sen blev det dans.

Och lite tutthångel ;).





Marcus gav tjejerna en rejäl musikresa med sin digi he he


Musiklektionerna togs på fullaste allvar ;). Att klockan var långt efter midnatt och att en del gäster redan lagt sig togs det inte någon hänsyn till, inte en dag som denna iallafall :).

Madame vågar sig på säckpipan, lät mer än bra ;).


Manuel och hans Rebecka visade upp sina salsatalanger, hoppas få se mer av det framöver :).

Girls just wanna have fun!



Straxt innan tuppen vaknade packade de sista gästerna ihop sina saker för att ge sig ut på en mindre vandring mot stugan i vilken de skulle bo. Trots den tidiga timmen föddes nya karaktärer framför spegeln, who are these people?




Det var ett glatt gäng som vandrade eller snarare dansade fram längs Killingevägen klockan sju på morgonen den 21 april :). Vilken dag, vilken kväll, vilken natt. Jag är lycklig än :).

Presentbordet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar