23 maj 2013

Bilder ifrån landet.

 

Jag har nog inte riktigt förstått det själv men inom kort är Killinge, Mårtens hem, även. Tiden som "Fröken af Pralle" ifrån Östermalm är snart över, bara två veckor kvar sedan lämnas den fantastiska lägenheten över till sin nya ägare. Sorgligt på ett sätt men samtidigt innebär det ett nytt steg i mitt liv, sambolivet. Jag har tagit steget tidigare men denna gång känns allt annorlunda. Jag är lite nervös, känner mig som en nybörjare. Det är förstås inte bara nytt för mig, utan även för Mårten, är vi redo, ja...jag tror det :).

Även om jag kommer att sakna Gärdet och min vardag där så måste jag erkänna att Killinge så här års är otroligt vackert och lockande. Var ute i helgen och det var fantastiskt. Som över en natt slog allt ut, äppelblommen, häggen, syrenen...det är nästan så att det går lite för fort, hinner ju inte njuta av allt :).


Lite trädgårdsarrangemang.

Det är inte bara jag som njuter av att våren och försommaren är här. Prinsarna tar varje tillfälle de får att rulla runt i gräset, på den varma asfalten eller i gruset :)






En av dagarna i helgen var så varm att jag var redo att slänga mig i Mälaren för att svalka mig. Jag kom dock på bättre tankar men Mårten däremot var modigare och tog sig ett dopp! Galet! Han sa att det var så kallt att han höll på att förfrusa....eh....ja....vissa heliga delar på hans kropp ;). Men det såg härligt ut och jag blev lite avundsjuk att jag inte vågade men njöt likväl av den vackra omgivningen.

Vår alldeles egna badstrand.



Pralinen blickar ut över Mälaren.

Gillar den här bilden, nästan som att vi befinner oss på en strand i Thailand eller något, tycker ni inte?


Tänk vilken lycka det är att ha vattnet endast några hundra meter ifrån huset. Jag hoppas verkligen att vi får möjlighet att spendera många sommardagar nere vid stranden. Som sagt...om två veckor är detta mitt hem! Det borde jag kunna leva med ;).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar